Koupě nového bytu krok za krokem

Koupě nového bytu krok za krokem

Pro mnohé z nás může být rozhodnutí o pořízení nového bydlení náročným a komplikovaným momentem. V následujících sedmi bodech vám ukážeme, že nákup nového bytu může být jednoduchým a příjemným zážitkem. Krok po kroku vás srozumitelně provedeme celým procesem koupě nemovitosti od YIT. Máte-li jakékoli dotazy, kontaktujte nás - rádi vám pomůžeme!

VÝBĚR NEMOVITOSTI

Na našich stránkách máme k dispozici širokou nabídku projektů YIT s jednotlivými byty. Ve vyhledávání můžete využít řadu filtrů. Doporučujeme si ujasnit lokalitu, ve které byste rádi bydleli, cenu a velikost bytu. Věnujte pozornost nejen počtu místností, ale také vybavení a přidané hodnotě, jako je terasa, garáž, sklepní kóje a dalším výhodám konkrétního projektu. 

Zajímat by vás měla také energetická náročnost nemovitosti a náklady na provoz. Ve YIT mají byty standardně energetickou třídu PENB B, jsou tedy nízkoenergetické. Čím dál častěji se v projektech můžete setkat i s dalšími udržitelnými prvky šetřících náklady na energie, jako třeba fotovoltaické panely, rekuperace, okna s trojskly, LED osvětlení i opatření na využití dešťové vody. 

ZASLÁNÍ POPTÁVKY

Jakmile budete mít svou nemovitost vybranou, můžete zaslat nezávaznou poptávku skrz online formulář na našem webu. Formuláře naleznete ve spodní části u každého projektu i na stránce s vyhledáváním všech bytů. V případě zájmu o více bytů stačí vyplnit pouze jeden formulář, kde do kolonky ,,komentář“ vyplníte názvy vybraných bytů. Poptávku můžete vytvořit také telefonicky přes infolinku na čísle +420 800 200 666. 

Jakmile vaši poptávku obdržíme, zařadíme si vás do databáze. V nejbližších dnech vás bude kontaktovat obchodní zástupce YIT, se kterým se domluvíte na dalším postupu.

REZERVACE NEMOVITOSTI

Na schůzce vám prodejce představí naši nabídku projektů, vyslechne si vaše přání a poradí vám s výběrem vhodné nemovitosti. Pokud společně vyberete konkrétní byt podle vašich představ, můžete si ho rezervovat na tři až pět dní. Rezervace je ústní a nezávazná a můžete ji bez udání důvodu zrušit. 

FINANCOVÁNÍ

Během období, kdy máte nemovitost v rezervaci, je potřeba si ujasnit možnosti financování. Nemovitost můžete hradit buď zcela z vlastních zdrojů nebo zaplatit z vlastních zdrojů pouze 10 % kupní ceny nemovitosti a zbytek uhradit prostřednictvím hypotečního úvěru. V případě potřeby vycházíme klientům vstříc a domlouváme se na individuálním platebním kalendáři. 

Pokud se rozhodnete pro financování pomocí hypotéky, můžete využít služeb našich finančních poradců v rámci služby Hypo.YIT. Na schůzce s hypotečním poradcem proberete vaše možnosti, následně pro vás bude zdarma zpracovaný hypoteční úvěr a odhady na míru. Postaráme se o veškeré administrativní záležitosti a hypoteční poradce vám bude k dispozici po celou dobu od podpisu SoSBK až po vyřizování a čerpání hypotéky. 

SMLOUVA O SMLOUVĚ BUDOUCÍ KUPNÍ

Pokud se rozhodnete pro koupi vybrané nemovitosti ještě v průběhu její výstavby, uzavíráme nejdříve Smlouvu o smlouvě budoucí kupní (SoSBK). Všechny body smlouvy projednáte s prodejcem, obě strany si ujasní veškeré informace, které bude budoucí smlouva obsahovat. Budou vám zodpovězené veškeré dotazy a následně společně smlouvu podepíšete. K podpisu SoSBK se zpravidla váže úhrada první části kupní ceny nemovitosti dle vašeho platebního kalendáře. Vybranou nemovitost následně stahujeme z veřejné nabídky. 

S podpisem smlouvy o smlouvě budoucí kupní automaticky získáte přístupové údaje do klientského portálu YIT Plus. Zde budou bezpečně uloženy všechny důležité dokumenty a další informace. 

ÚPRAVA VZHLEDU BYTU

Proces klientských změn umožňuje přizpůsobit si novou nemovitost vašim potřebám a přáním. V závislosti na daném projektu si můžete vybírat z variant dekorů v různých barvách dlažeb, obkladů, podlahových krytin, interiérových dveří a dalšího vybavení ve vaší budoucí nemovitosti. Standardní vybavení je v ceně nemovitosti, můžete si ale vybrat také z nabídky nadstandardního vybavení za předem stanovenou cenu. 

Celým tímto procesem vás provedou naši zkušení kolegové z oddělení klientských změn a v případě zájmu vám poradí s výběrem a umístěním. Můžete také využít online nástroj Konfigurátor. Klientské změny je nicméně možné realizovat jen v určité fázi výstavby projektu. Tyto termíny vám budou poslány při zahájení procesu klientských změn současně i s výzvou.

VÝSTAVBA A PODPIS KUPNÍ SMLOUVY

V průběhu výstavby vás informujeme o dokončení jednotlivých fází. Důležitým milníkem je Hrubá stavba Budovy a Uzavření stavby Budovy, ke kterým se váže úhrada další části kupní ceny nemovitosti dle vašeho platebního kalendáře. 

Posledním milníkem je Kolaudace stavby Budovy, se kterou souvisí doplacení kupní ceny nemovitosti. Po dokončení výstavby vás budeme kontaktovat a domluvíme se na technické před-přejímce, kde si budete moci zkontrolovat stav nemovitosti a provedené klientské změny. Průběžně probíhá z naší strany řada administrativních činností, zejména vklad finálního prohlášení vlastníka nemovitosti na Katastrální úřad, získání čísla popisného nebo třeba uzavírání smluv s dodavateli. 

Po splnění všech podmínek vyplývajících ze SoSBK podepíšeme kupní smlouvu. Kupní smlouva je uzavírána a podepisována korespondenčně. Podepsanou kupní smlouvu podáme na Katastrální úřad k provedení vkladu vašeho vlastnického práva (převodu vlastnictví nemovitosti). O proces zápisu do katastru se postaráme my a vy se můžete už jen těšit na své nové bydlení.  

PŘEDÁNÍ BYTU A NASTĚHOVÁNÍ

Naši reklamační technici se s vámi po vložení kupní smlouvy na Katastr nemovitostí domluví na termínu předání bytu. Při předání bytu opět zkontrolujete, zda vše vypadá a funguje, jak má. Případné nedostatky budou zaevidovány do předávacího protokolu a domluven termín odstranění závad. Na schůzce obdržíte klíče a vaši kupní smlouvu. 

Předáním bytu ale naše služby nekončí. Pomůžeme vám se stěhováním, ke kterému od nás obdržíte voucher na stěhování v rámci Prahy a blízkého okolí. Prostřednictvím portálu YIT PLUS pak budete moci v případě potřeby oslovit naše oddělení péče o klienty a řešit s nimi vaše dotazy a připomínky.  

Bližší informace ohledně postupu koupě nemovitosti naleznete také v naší online brožuře Průvodce koupí bytu. V případě jakýchkoli dotazů jsme k dispozici na infolince +420 800 200 666 a e-mailové adrese domov@yit.cz

ikonka.jpg

Napište nám!

Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení.