POZNEJTE LÁĎU
Project Coordinator


Láďa ve YIT začínal na pozici Site Managera a nedávno povýšil na pozici Project Coordinator. Jeho náplní práce je kontrola průběhu výstavby, řešení akutních situací, které se během výstavby mohou naskytnout a v neposlední řadě je to příprava projektu pro kolaudační řízení. V rozhovoru se dozvíte, co Láďu přivedlo ke stavařské pozici, nebo které z benefitů od YIT využívá nejvíce.

1. Co tě přivedlo ke stavařské profesi?


Ani nevím, ale již na základní škole jsem věděl, že chci studovat tento obor. Rozhodování bylo tedy pouze mezi stavební průmyslovkou Dušní nebo Gočárem a nakonec padlo rozhodnutí na SPŠ Gočára. Následně ČVUT a Fakulta stavební již byla jasná volba a nelituji toho, že jsem si vybral tuto profesi. Mám rád jezdit po Praze a ukazovat projekty, na kterých jsem se podílel se slovy: ,,Koukej na ten hezký barák, to museli dělat nějací šikovní lidé“.

2. Ve YIT jsi začínal jako Site Manager, nyní jsi na pozici Project Coordinator. Co zásadního ses od té doby naučil?


Vzhledem k tomu, že má předchozí zaměstnání byla spíše u menších stavebních firem, naučil jsem se především nastavení a dodržování interních postupů týkajících se investorské části projektů. Dále pak určitě všechny částí týkajících se realizace bytových domů od jejich povolovacích procesů, přes realizaci a kontroly klientských změn, až po samotné dokončování a předávání klientům.

3. Co vše máš jako PC na starosti (za co jsi zodpovědný)?


Během výstavby je to především kontrola průběhu výstavby a soulad s prováděcí dokumentací. Dále pak hledání řešení problematických detailů, který se objeví v průběhu výstavby a v neposlední řadě je to příprava projektu pro kolaudační řízení, kontrola vad a nedodělků a předávání objektu správci potažmo klientům.

4. Jak trávíš svou pracovní dobu? Jsi častěji v kanceláři nebo na projektu?


Pracovní den zahajuji standardně ranní kávou a kontrolou příchozích mailů. Následně se to však již liší a to podle toho, zda jsem v kanceláři nebo na stavbě. Na stavbě řeším především technické detaily a klientské změny. V kanceláři pak přípravu našeho dalšího projektu. Jako Site manager jsem přípravnou fázi na starost neměl a tedy jsem trávil 99% času na stavbě. Nyní je to tak půl na půl, ale v okamžiku dokončení stávajícího projektu se budu pohybovat naopak spíše v kanceláři.

5. Poslední 3 roky ses věnoval převážně výstavbě PARVI Cibulka. V čem se PARVI liší od ostatních projektů? Jaká byla největší výzva při práci na PARVI?


Náš projekt PARVI Cibulka se od našich ostatních liší ve většině ohledů. Tím, že je to rekonstrukce počínaje, přes styl loftového bydlení, až po velice nadstandartní používané materiály. Co se týká té výzvy, tak je to jistě již zmiňovaná rekonstrukce, s kterou souvisí mnoho problémů, které vznikají a řeší se za pochodu. Dále pak řešení klientských změn, které se zde vymykají našim běžným a musím také zmínit proces obnovy krytů civilní obrany, které jsou zde dva a pojilo se s tím spoustu nových informací a technických požadavků.

6. V rámci výstavby Aalto Cibulka, které sousedí s projektem PARVI Cibulka, jsi se zúčastnil natáčení s Terezou Brodskou. Jak sis užil práci před kamerou?


No nejsem zrovna herecký typ, ale byla to určitě příjemná zkušenost a příležitost poznat úplně jiné profesní odvětví. Zároveň to byla možnost poznat paní Brodskou, která je velice milá a přátelská dáma a velice rád na to vzpomínám.



7. Než jsi nastoupil do YIT, hodně jsi cestoval. Kam ses ve světě podíval a kde se ti líbilo nejvíc?


Když pominu standartně evropské země, tak největší trip byl rok na Novém Zélandu. Cestou tam jsme měli mezizastávku na Taiwanu a zpátky jsme projeli část jihovýchodní Asie. Nejvíce z toho mě okouzlil právě Nový Zéland a pak asi ta Tchaj-pej a Singapur. V rámci Nového Zélandu jsme pak byli na dovolené na ostrovech Tonga a konkrétně na ostrově Uoleva, který byl opravdovým rájem klidu a odpočinku, o potápění s velrybami nemluvě…

8. Jaký firemní benefit využíváš nejvíce?


Tak YIT nabízí spoustu benefitů a některé využívám nepřímo jako například příspěvek na penzijní pojištění, některé využívám dle potřeby jako 5 dní dovolené navíc, 5 dní sick day, jazykové kurzy, zkrácená pracovní doba v pátek a některé využívám pravidelně jako příspěvek na stravování a volnočasové aktivity. V souvislosti se změnou pozice však přišel i nejzásadnější benefit, a to je možnost využívání firemního vozu, který mi velice usnadňuje časté přejíždění ze staveb do kanceláře na různá jednání a je i velkým přínosem v soukromém životě.

9. Máš nějaké životní motto?


Mám jich víc, např. ,,Buď problém má řešení a není důvod stresovat, anebo problém nemá řešení a také není důvod stresovat.“ Další pak: ,,Práce není nikdy dost a kdybych se měl lépe, tak bych se z toho musel zbláznit.“ Pak mám ještě jedno od dědy, kde se hovoří o tom, co je jedno, o dvou prstech a olíznutí, ale to bych tady radši blíže nerozváděl…

Na závěr bych chtěl poděkovat celému týmu YIT za skvělou a příjemnou spolupráci a Vážím si toho, že mohu být jeho součástí a také našemu marketingovému oddělení za umožnění tohoto rozhovoru jakožto příjemného zpestření pracovní náplně. Díky!